RADIO ASSUNNAH

Blog Perawat Islam dan Kesihatan

Monday, December 14, 2009

Pagar Jarak Jauh

Sumber: http://pengembarawaktu.blogspot.com

Tengah duduk berehat ketika baru pulang dari kerja tiba-tiba Umi cakap kat aku. "Ada benda kacau kat nurseri..".. Aku tersentak.. "Benda apa?" aku tanya balik. "Ada benda kacau budak yang jaga nursery tu.. nak pegi toilet berdua..nak tido pun berkepit.. abang buatla apa2.." kata Umi..

Nursery tu terletak bersebelahan dengan asrama student perempuan. Blok tu memang biasa kena ganggu. Dengarnya ada orang pernah cuba diskas dgn jin kat situ.. jin tu kata yang biasa buat kacau tu anak-anak dia.. "Kan ustaz KPM ada pegi kursus hari tu.. suruhla dia buat" aku kata.. "Alaa.. ustaz tu tak nak".. haiyaa.. apapunya ustaz daa.. "Lagi pun anak2 kita kan hantar kat situ"..umi menambah.. Aku bukan apa.. aku malas nak berurusan dengan makhluk2 belah sana.. pengalaman sebelum ni mmg buat aku serik jugak ...

Tapi bila fikir2 balik kata2 Umi dan kesian kat budak-budak tu aku pun cuba buat pagar jarak jauh seperti yang diajar Ustaz Majid. Aku tak reti sangat pun.. cuma harap bantuan tuhan je.. aku tak layak buat keje2 ni.. ilmu takde.. dosa pun banyak.. cuma atas rasa nak membantu sesama makhluk.. aku kata.."Mesti ada sebab dia kacau tu.. takkan datang sesaje" .."Mungkin jugakla.. baru2 ni ada budak kena tangkap buat projek kat bilik kosong dekat bangunan nursery tu.." kata Umi.. laa.. patutla.. Kalau ikut Ustaz Majid kes-kes yang macam ni susah nak selesai.. mungkin satu cara protes dari makhluk2 tu.. ntahla.. aku cuba je.. selebihnya aku serah pada yang lebih berkuasa.. "Tolong lukis pelan nursery tu.. tandakan mana pintu dan mana bilik air.." kata aku pada Umi

Berikut kaedah pagar jarak jauh seperti yang diajar ustaz Majid. Sesiapa pun boleh buat sebenarnya.. Cuma yang ni aku tambah mana2 bahagian mengikut perkiraan aku sendiri. Aku niat untuk hanya mengalihkan jin2 yang mengganggu ke luar kawasan pagar tanpa aku sakiti/bunuh mereka. Jadi ke tak jadi kita serah pada tuhan :-

Untuk pendinding sebelum pagar (yang ni aku tambah sendiri) :-
1. Fatihah
2. 3 Qul.
3. Bismillahillazi la Yadurru...
4. Fasayakfika hu Mullah.. (al-Baqarah.. aku tak igt ayat berapa).
5. Ayat Qursi 1x dan hembus kepada plan. Niatkan supaya jin-jin dalam kawasan tersebut keluar (yang ni aku tambah).

Pagar Luar Kawasan
6. Bermula dari pintu sebelah luar. Gerakkan pen arah lawan jam mengelilingi plan sambil membaca ayat Qursi sehingga titik awal tadi. Kalau ikutkan sekali je..tapi aku buat 3 Kali.


Pagar Dalam Rumah
7. Menggunakan kaedah yang sama tapi kali ini dari dalam rumah. Bermula dari pintu depan sebelah dalam..masuk kesetiap bilik dan kawasan KECUALI tandas.

Memenuhkan Ruang dan Membuat Garisan Di dalam rumah.
8. Kalau ikut kaedah yang diajar lepas garis baru tarik jin-jin sebelah dalam keluar sambil baca ayat Qursi/al-Baqarah ayat 1-8. Tapi aku takut nanti dalam proses tu nanti ada yang tercedera/mati maka aku buat kaedah tarik dulu.

Kaedah Tarik Jin.
9. Baca yaa sin ayat 9 dan tiup lembut pada tangan yang nak tarik bagi perlindungan tangan semasa tarik. Sekiranya tidak dilakukan kemungkinan jin boleh terlekat di tangan. Kemudian baca ayat an-namlu ayat 30-31. Kemudian niat tarik jin-jin yang berada di dalam kawasan tersebut sambil menyebut 'Allah...' dan niat hantar di mana. Aku niat hantar ke luar kawasan itu
sahaja supaya dia boleh balik ke sedara mara dia di situ.

10. Aku tamatkan dengan kaedah no 8 dan berdoa semoga Allah beri perlindungan kepada kawasan tersebut.

No comments:

Post a Comment

Listen to Quran

MINUM, SIHAT, DAPAT DUIT